REP_LES_NOSTRES_NOTÍCIES
  • Promoció Web
  • Festa comerç 2Festa del Comerç 2013
  • La TorretaLa Torreta
  • Festa del Comerç 2013Festa del Comerç 2.013
  • Festa comerç 3Festa comerç 2013
  • Santa AgnèsSanta Agnès de Malanyanes
  • La Roca centreLa Roca centre
  • Festa Comerç 25 aniversariFesta comerç 25 aniversari

06 Octubre

Congrés Comerç Català: NOUS TEMPS NOUS REPTES

Congrés Comerç Català: NOUS TEMPS NOUS REPTES

Avui,  diumenge 6 d’octubre, s’ha celebrat un Congrés organitzat pel Consorci de Comerç Artesania i Moda de Catalunya a Món Sant Benet . Un acte interessant i que esperem no sigui el darrer.

 

Tan el lloc com el fet de ser diumenge han estat encertats.  Aquest ha reunit més de cinc-centes persones entre congressistes i acompanyants. Un congrés on els acompanyants, molts familiars i nens, han gaudit de dues activitats durant el matí. Visita a la Fundació Alícia i visita a l’Hort ecològic.

 

L’Acte ha començat amb l’Obertura de l’Honorable Conseller Sr. Felip Puig defensant el model Català. Un model que ha resistit millor davant la crisis.

 

Tot seguit ha començat el Sr. Salvador Cardús. Doctor en Ciències econòmiques, professor titular de sociologia, periodista, i membre del Consell Assessor per la Transició Nacional.  Una visió ràpida de l’evolució del comerç català, recordant que Catalunya es un país construït des de el comerç.  Una evolució fins arribar al perquè de la transició.

 

Amb el següent ponent, Sr. Jordi Rosàs, propietari de l’agència de comunicació & Rosás Barcelona, agència creativa independent de Barcelona, ha començat la part on els bolígrafs prenien vida. Tot i ser la primera o de les primeres conferències per ell, ha aconseguit atreure als congressistes i  fer-los entrar en matèria.

 

L’exposició a anat des de l’ importància de tenir marca pròpia, passant per la comunicació, la innovació fins a un exemple de diferents vídeos publicitaris que l’han portat al èxit i perquè.  Ha explicat els diferents punts per arribar a unes idees i poder-les executar i difondre.

 Després d’una petita pausa, la Sra. Montse Peñarroya, experta en màrqueting digital, Directora de l’ Institut d’Investigació 3iSIC i de Quadrant Alfa, ha fet perdre la noció del temps. Més que una ponència ha estat una breu classe. Possiblement la part més interessant i amena per a tots els presents.  Ha fet fàcil  el món de l’ Internet , utilitzant un vocabulari  senzill afegit a la facilitat comunicativa.   En poc temps ha aconseguit fer un intensiu per millorar i treure’n profit . 

 

Començant de com hauria de ser una pàgina i el perquè del format, i continuant pel que fer i que no fer per atreure visites o com aconseguir trànsit a la web. Això sí, afegint exemples de com fidelitzar els clients sense cost o cost mínim  controlat.   

 

Passades les dues,i finalitzant la Sra. Peñarroya, puja la temperatura a la sala,  en minuts la calor es important.  S’acosta el darrer ponent, la sala es fa petita. L’organització afegint cadires. Que passa?  Doncs senzill, els acompanyants no volen perdre’s el darrer ponent, el Sr. Albert Espinosa qui ha fet tancar els aires per raons necessàries. Enginyer Industrial de formació és guionista i creador de la sèrie de televisió “Polseres Vermelles”, autor teatral, escriptor, actor i director de cinema. També col·labora com a columnista a El Periódico de Catalunya.

 

Realment ha estat el moment àlgid i més emotiu. Amb l’ humor que el caracteritza i amb una molt breu intervenció, ha  aconseguit arribar al cor (Roc) de molta gent i fer saltar alguna llàgrima. 

 

  Val a dir, però, que ha estat l’ injecció d’optimismenecessària pels moments que viu el comerç.  

 

La Cloenda ha estat realitzada per Sr. Josep Maria Recasens, Director General de Comerç amb el  reconeixement al Sr. Diego Castellón pels seus 40 anys dedicats al món del comerç.

 

 El congrés mitjançant les frases:

 

Sr. Felip Puig:                       Que, Qui, On (comprar), tu decideixes el futur.

 

Sr. Salvador Cardús:              Catalunya un país construït des de el Comerç.

                                            El problema de la cohesió social no està entre les llegues Castellà - Català sinó en la desigualtat entre rics i pobres.

 

Sr. Jordi Rosàs:                    Comunicació no vol dir només anuncis.

                                           No escoltis el que diuen les persones, mira el que fan.                                    

                                           Si només penses amb el cartell no aconseguiràs resultats.

 

Sra. Montse Peñarroya:        S’ ha d’orientar la web al client no al producte.

                                          Fidelitzar amb el client no es només penjar un catàleg.

                                         Amb promoció a les xarxes pots portar el client al comerç.

 

Sr. Albert Espinosa:            Aprendre a morir per aprendre a viure.

                                         De les adversitats s’aprèn.  

                                         Estima el teu propi caos. 

Publicat el: 07 de 10 del 2013
facebookshare twittershare googleplusshare